CardAccess toegangscontrole    Veiligheid in kaart

  • CardAccess

    Uw toegang tot de toekomst

aras nki

Het Antoni van Leeuwenhoek (AVL) in Amsterdam is een ziekenhuis en onderzoeksinstituut dat is gespecialiseerd in diagnose, behandeling en wetenschappelijk onderzoek van kanker. De afgelopen jaren breidde het AVL sterk uit, zowel in mensen als gebouwen. “We hebben inmiddels 2.500 medewerkers en zo’n 500-800 vrijwilligers en externen die we moeten voorzien van een toegangspas,” vertelt Hoofd Service Centre Meta Topée.

Toegangscontrolesysteem
Het toegangscontrolesysteem waarvan het AVL al bijna twintig jaar gebruikmaakt is CardAccess van ARAS Security. Richard van Schie, applicatiespecialist bij de afdeling Informatisering & Automatisering: “Door onze groei hebben we het systeem onder andere met enorm veel panelen en kaartlezers moeten uitbreiden. Dat ging elke keer probleemloos.”

Moeiteloos
Uitbreiding van het AVL en groei van het toegangscontrolesysteem gaan door de jaren heen moeiteloos gelijk op. Jean-Paul van Daelen, product manager bij ARAS Security legt uit hoe dat kan: “Een voordeel van CardAccess is dat het niet zoals veel andere systemen na tien jaar is afgeschreven. Je kunt het moeiteloos uitbreiden met nieuwe hardware en de software updaten, zonder dat de oudere panelen en lezers hoeven te worden vervangen.”

Dynamische zone blokkering
Een bijzondere uitbreiding werd twee jaar geleden gerealiseerd bij de ingebruikname van een research centrum. De uitbreiding bestond uit een oplossing gebaseerd op het principe van dynamische zone blokkering. Van Daelen legt uit hoe dit werkt: “Het research centrum is ingedeeld in zeven zones. Als iemand in de vuilste zone is geweest, mag hij bijvoorbeeld gedurende 72 uur niet meer in een onderliggende zone komen om contaminatie te voorkomen.

De kracht van deze oplossing is dat het toegangscontrolesysteem dynamisch registreert en beheert waar een medewerker is geweest en waar en wanneer hij weer naar binnen mag. Dat maakt deze oplossing uniek in de wereld.”

Beheer en gebruik
Hoe is het om een toegangscontrolesysteem dat continu groeit in de praktijk te beheren? Van Schie heeft hier als technisch beheerder bijna twintig jaar ervaring mee en is positief. “Het beheer is prettig en ik kan als hoofdbeheerder op basis van de software eenvoudig zaken inregelen voor de verschillende subbeheerders.”

Topée is over het dagelijks gebruik van het systeem al net zo positief: “Van elke nieuwe medewerker die zich bij het Service Centre registreert maken we een foto, waarna we met de speciale printer direct de multifunctionele kaart printen. Deze fungeert niet alleen als toegangspas, maar zij kunnen er ook mee betalen in het restaurant, printen en scannen, en verpleegkundigen kunnen ermee inloggen op de terminals aan het bed.”

Samen door één deur
Ondanks alle positieve ervaringen kan het natuurlijk toch nog gebeuren dat er in de praktijk iets misgaat. In dat geval kan de klant rechtstreeks contact opnemen met de ARAS helpdesk. Van Schie: “Dat is ideaal. En mocht het de helpdesk niet lukken het probleem op te lossen, dan komt er iemand van ARAS persoonlijk langs. Wat dat betreft kunnen we al heel lang prima samen door één deur.”

Bewezen basis

  • Gebruiksvriendelijk
  • Betrouwbaar
  • Flexibel
  • Hoge veiligheid
  • 10 jaar garantie

CardAccess is het meest betrouwbare systeem in uw pand.
CardAccess blijft ook bij honderden deuren razendsnel, ondersteunt de veiligste kaart- en lezerformaten, is onverwoestbaar en koppelt eenvoudig met bijvoorbeeld inbraak-, video-, bezoekersregistratie en CRM systemen.

garantiecardaccess collage

Laatste nieuws

Access Control as a Service (ACaaS)
Access Control as a Service (ACaaS)

CardAccess wordt nu ook geleverd als ACaaS-oplossing: Access Control as a Service. ACaaS biedt de voordelen van SaaS (Software as a Service) waarbij de servers en software toegang regelen vanuit de Cloud met enkel nog de toegangscontrole-hardware ter plaatse.

Met deze nieuwe ontwikkeling biedt ARAS Security naast de betrouwbaarheid en veiligheid nu ook nog meer comfort voor de gebruiker. Geen zorgen over servers en software, backups en beveiligingsupdates. 24/7 toegangscontrole regelen op afstand, van waar ook ter wereld. En door deze Cloud-oplossing zijn investeringskosten relatief laag en betaal je naar gebruik op basis van de omvang van het systeem.

De voordelen van ACaaS
Access Control as a Service biedt ten opzicht van traditionele toegangscontrole een aantal voordelen:

Toegankelijkheid

  • het toegangscontrolesysteem is 24/7 beschikbaar, waar ook ter wereld
  • de installateur kan sneller service verlenen doordat remote actie kan worden ondernomen

Optimaal onderhoud (software en servers worden beheerd vanuit krachtige, veilige datacenters):

  • het toegangscontrolesysteem is te allen tijde up-to-date en beschikt over de juiste back-up procedures en
    beveiligingsupdates
  • de servers worden 24/7 door gecertificeerd ICT personeel en cybersecurity specialisten gecontroleerd,
    waardoor de continuïteit en veiligheid van het systeem wordt gewaarborgd
  • er is een keuze voor gedeeltelijk of volledig beheer door installateur/leverancier
  • het CardAccess softwarepakket wordt 1x per jaar geheel nagekeken

Support

  • de eindgebruiker heeft recht op 24/7 support aan de server
  • support op het CardAccess softwarepakket is beschikbaar tijdens kantooruren (08:30-17:00 uur)

Lagere kosten

  •  lage investeringskosten: er zijn geen eigen servers, vaste werkstations en softwarelicenties benodigd
  •  er is geen eigen ICT personeel nodig voor onderhoud en updates
  • de maandelijkse kosten zijn lager dan voorheen doordat het systeem efficiënter kan worden beheerd

Overig

  • eenmaal verbonden met de CardAccess Cloud kunnen uitbreidingen van het systeem eenvoudig
    worden gerealiseerd
  • ACaaS voldoet aan de AVG/GDPR wetgeving

Specificaties CardAccess Cloud
De CardAccess Cloudservers worden gehost in een ISO/IEC 27001 gecertificeerd Nederlands datacenter. Dit datacenter voldoet aan de norm TIER 3 wat betekent dat de beschikbaarheid 99,982% bedraagt en de downtime 1.6 uur.

De ACaaS Cloudoplossing wordt geback-upt en voorzien van de laatste beveiligingsupdates. De servers worden continu gecontroleerd door gecertificeerd ICT personeel en cybersecurity specialisten. Het CardAccess softwarepakket wordt in overleg met de klant/eindgebruiker opgewaardeerd. Wijzigingen in een nieuwe softwareversie worden met de klant/eindgebruiker gecommuniceerd.

In het sporadische geval dat de Cloud niet beschikbaar is, kunnen er weliswaar geen wijzigingen worden doorgevoerd maar door het robuuste ontwerp van CardAccess functioneren de centrales autonoom.

Serviceovereenkomst
Voor ACaaS wordt een serviceovereenkomst opgesteld waarmee de kosten maandelijks of jaarlijks in rekening worden gebracht. Hierbij is het mogelijk om de serviceovereenkomst en facturatie direct met de eindgebruiker af te sluiten, maar ook om dit via de installateur (partner) te laten verlopen.
In de serviceovereenkomst van ACaaS is een Service Level Agreement, type SLA1, verwerkt. Hierbij kan de eindgebruiker tijdens kantooruren (08:30-17:00 uur) vragen stellen m.b.t. het CardAccess softwarepakket, per mail of telefonisch. Ook wordt het systeem 1x per jaar remote softwarematig nagekeken. Indien extra support is gewenst kan een SLA2 t/m SLA5 in de serviceovereenkomst worden verwerkt. Voor storingen aan de server zijn wij uiteraard 24/7 bereikbaar.

 

Neem contact op voor meer informatie!