CardAccess toegangscontrole    Veiligheid in kaart

  • CardAccess

    Uw toegang tot de toekomst

aras dynamo

Van Stratum Techniek heeft samen met ARAS Security een nieuw toegangscontrolesysteem geplaatst bij jongerencentrum Dynamo in Eindhoven.

Het jongerencentrum liep voortdurend tegen beperkingen van het vorige systeem op. Met CardAccess ondersteunt het systeem het jongerencentrum. Dynamo verdient de investering bovendien binnen één jaar terug dankzij veel lagere beheerskosten. Het jongerencentrum kan nu bijvoorbeeld via internet direct wijzigingen doorvoeren. Naast de levering en installatie van de apparatuur zijn er 500 toegangspassen geleverd en geprogrammeerd.

Dynamo heeft bovendien verschillende wensen voor de toekomst: men wil op termijn ook toegang kunnen regelen met bijvoorbeeld smartphones. Daarnaast wil het jongerencentrum ook het kassasysteem integreren om smartphonebetalingen mogelijk te maken. Dankzij de geslaagde samenwerking is Dynamo’s toegangscontrolesysteem up-to-date en straks eenvoudig aan te passen voor technieken als NFC en BlueTooth.

Bewezen basis

  • Gebruiksvriendelijk
  • Betrouwbaar
  • Flexibel
  • Hoge veiligheid
  • 10 jaar garantie

CardAccess is het meest betrouwbare systeem in uw pand.
CardAccess blijft ook bij honderden deuren razendsnel, ondersteunt de veiligste kaart- en lezerformaten, is onverwoestbaar en koppelt eenvoudig met bijvoorbeeld inbraak-, video-, bezoekersregistratie en CRM systemen.

garantiecardaccess collage

Laatste nieuws

Access Control as a Service (ACaaS)
Access Control as a Service (ACaaS)

CardAccess wordt nu ook geleverd als ACaaS-oplossing: Access Control as a Service. ACaaS biedt de voordelen van SaaS (Software as a Service) waarbij de servers en software toegang regelen vanuit de Cloud met enkel nog de toegangscontrole-hardware ter plaatse.

Met deze nieuwe ontwikkeling biedt ARAS Security naast de betrouwbaarheid en veiligheid nu ook nog meer comfort voor de gebruiker. Geen zorgen over servers en software, backups en beveiligingsupdates. 24/7 toegangscontrole regelen op afstand, van waar ook ter wereld. En door deze Cloud-oplossing zijn investeringskosten relatief laag en betaal je naar gebruik op basis van de omvang van het systeem.

De voordelen van ACaaS
Access Control as a Service biedt ten opzicht van traditionele toegangscontrole een aantal voordelen:

Toegankelijkheid

  • het toegangscontrolesysteem is 24/7 beschikbaar, waar ook ter wereld
  • de installateur kan sneller service verlenen doordat remote actie kan worden ondernomen

Optimaal onderhoud (software en servers worden beheerd vanuit krachtige, veilige datacenters):

  • het toegangscontrolesysteem is te allen tijde up-to-date en beschikt over de juiste back-up procedures en
    beveiligingsupdates
  • de servers worden 24/7 door gecertificeerd ICT personeel en cybersecurity specialisten gecontroleerd,
    waardoor de continuïteit en veiligheid van het systeem wordt gewaarborgd
  • er is een keuze voor gedeeltelijk of volledig beheer door installateur/leverancier
  • het CardAccess softwarepakket wordt 1x per jaar geheel nagekeken

Support

  • de eindgebruiker heeft recht op 24/7 support aan de server
  • support op het CardAccess softwarepakket is beschikbaar tijdens kantooruren (08:30-17:00 uur)

Lagere kosten

  •  lage investeringskosten: er zijn geen eigen servers, vaste werkstations en softwarelicenties benodigd
  •  er is geen eigen ICT personeel nodig voor onderhoud en updates
  • de maandelijkse kosten zijn lager dan voorheen doordat het systeem efficiënter kan worden beheerd

Overig

  • eenmaal verbonden met de CardAccess Cloud kunnen uitbreidingen van het systeem eenvoudig
    worden gerealiseerd
  • ACaaS voldoet aan de AVG/GDPR wetgeving

Specificaties CardAccess Cloud
De CardAccess Cloudservers worden gehost in een ISO/IEC 27001 gecertificeerd Nederlands datacenter. Dit datacenter voldoet aan de norm TIER 3 wat betekent dat de beschikbaarheid 99,982% bedraagt en de downtime 1.6 uur.

De ACaaS Cloudoplossing wordt geback-upt en voorzien van de laatste beveiligingsupdates. De servers worden continu gecontroleerd door gecertificeerd ICT personeel en cybersecurity specialisten. Het CardAccess softwarepakket wordt in overleg met de klant/eindgebruiker opgewaardeerd. Wijzigingen in een nieuwe softwareversie worden met de klant/eindgebruiker gecommuniceerd.

In het sporadische geval dat de Cloud niet beschikbaar is, kunnen er weliswaar geen wijzigingen worden doorgevoerd maar door het robuuste ontwerp van CardAccess functioneren de centrales autonoom.

Serviceovereenkomst
Voor ACaaS wordt een serviceovereenkomst opgesteld waarmee de kosten maandelijks of jaarlijks in rekening worden gebracht. Hierbij is het mogelijk om de serviceovereenkomst en facturatie direct met de eindgebruiker af te sluiten, maar ook om dit via de installateur (partner) te laten verlopen.
In de serviceovereenkomst van ACaaS is een Service Level Agreement, type SLA1, verwerkt. Hierbij kan de eindgebruiker tijdens kantooruren (08:30-17:00 uur) vragen stellen m.b.t. het CardAccess softwarepakket, per mail of telefonisch. Ook wordt het systeem 1x per jaar remote softwarematig nagekeken. Indien extra support is gewenst kan een SLA2 t/m SLA5 in de serviceovereenkomst worden verwerkt. Voor storingen aan de server zijn wij uiteraard 24/7 bereikbaar.

 

Neem contact op voor meer informatie!