CardAccess toegangscontrole    Veiligheid in kaart

  • CardAccess

    Uw toegang tot de toekomst

Check in at work

Eind augustus 2016 is de ontwikkelende bouwer VORM Bouw B.V. in samenwerking met ARAS een pilot op de bouwplaats gestart aan de Martinus Nijhofflaan in Delft. Het doel van deze pilot is een centraal medewerkersbestand te creëren door de toegangscontrole op een efficiënte wijze te koppelen. Deze manier van registreren bespaart tijd, maakt alle betrokken partijen bewust van veiligheid op de bouwplaats en zorgt voor een optimaal overzicht van de meegegeven data per werknemer.

Van een papieren map op één locatie naar een digitaal systeem gekoppeld aan alle locaties
Bij een bouwproject zijn ruw- tot afbouw medewerkers van veel verschillende bedrijven betrokken. Voor de veiligheid is het van groot belang dat men de juiste uitrusting draagt en in het bezit is van de juiste papieren, zoals een VCA of hijsbewijs.

 Dit is niet alleen de verantwoordelijkheid van de werkgevers, maar ook een verplichting vanuit de overheid. Voor een ontwikkelde bouwer als VORM die aan het de top van het project staat, is het belangrijk een registratie van aanwezig personeel te hebben zodat de wet- en regelgeving betrouwbaar kan worden nageleefd. Voorheen werden alle identiteitsbewijzen gekopieerd, gegevens genoteerd en verzameld in een map. Met de ingebruikneming van het nieuwe systeem wordt alle benodigde data digitaal opgeslagen. Zo blijven gegevens beter en betrouwbaarder bewaakt en zijn ze ook bruikbaar voor andere projecten van VORM. Daarnaast bouw je een digitaal dossier op voor bijvoorbeeld controlerende instanties.

Besparing van tijd en mankracht
Van dit nieuwe systeem kan al gebruik gemaakt worden nog vóór een nieuwe werknemer de bouwplaats betreedt. Het is namelijk mogelijk om werknemers (digitaal) vooraf aan te laten melden door de desbetreffende partner, inclusief certificaten, persoonsgegevens, notities, etc. De partner kan deze gegevens zelf ook inzien, zo heeft men toegang tot de data van de eigen aangemelde werknemers.

 Als een werknemer vooraf is aangemeld, kan bij aankomst op de bouwplaats al gelijk een persoonsgebonden toegangspas worden geprint, inclusief alle benodigde gegevens. Met deze pas krijgt de werknemer, indien alle data klopt, toegang tot de bouw. Voor de locatie Delft wordt gebruik gemaakt van een WiFi gekoppelde tourniquet en looppoort, zodat ook de plaatsing hiervan flexibel kan worden ingezet. De data gaat vervolgens draadloos en versleuteld naar de nabijgelegen keet waar het systeem alle verleende (en geweigerde) toegangen registreert. De overkoepelende software geeft verschillende overzichten weer van de werknemers welke op andere projecten van VORM weer worden gebruikt.

Moeiteloos mee naar het volgend project
Als een medewerker eenmaal in het systeem staat en een persoonsgebonden toegangspas heeft kan dezelfde pas worden gebruikt voor de toegang van een ander project van VORM. Voor dit project dient de werknemer alleen nog te worden geactiveerd. Mocht er bij een ander project bijvoorbeeld snel een goede installateur nodig zijn, dan kan men vanuit de software eenvoudig zien welke installateur nog de juiste PBM’s in bezit heeft en of de benodigde papieren nog geldig zijn. Het pasje is al gemaakt, dus VORM hoeft deze enkel nog actief te maken voor het volgend project.

Waarom VORM kiest voor ARAS
Na een strenge selectieprocedure heeft VORM uiteindelijk voor de combinatie CardAccess toegangscontrole, Xenon54 planningsoftware en de Magicard kaartprinter gekozen. Dit is vooral gebaseerd op betrouwbaarheid, beheersbaarheid en integratiemogelijkheden. In België lopen al soortgelijke projecten met de Construbadge waarbij de regelgeving vanuit de overheid een stuk strenger verloopt. “We zochten naar een systeem waarbij we een centraal medewerkersbestand konden creëren, gemakkelijk beheerd kan worden en waar we de juiste data kunnen meegeven aan de werknemers”, aldus Tonnie Reijm van VORM. “Daarnaast zal het systeem ons enorm gaan helpen bij de bewustwording over veiligheid bij de medewerkers van onze partners en bij onze eigen medewerkers”.

Bewezen basis

  • Gebruiksvriendelijk
  • Betrouwbaar
  • Flexibel
  • Hoge veiligheid
  • 10 jaar garantie

CardAccess is het meest betrouwbare systeem in uw pand.
CardAccess blijft ook bij honderden deuren razendsnel, ondersteunt de veiligste kaart- en lezerformaten, is onverwoestbaar en koppelt eenvoudig met bijvoorbeeld inbraak-, video-, bezoekersregistratie en CRM systemen.

garantiecardaccess collage

Laatste nieuws

Access Control as a Service (ACaaS)
Access Control as a Service (ACaaS)

CardAccess wordt nu ook geleverd als ACaaS-oplossing: Access Control as a Service. ACaaS biedt de voordelen van SaaS (Software as a Service) waarbij de servers en software toegang regelen vanuit de Cloud met enkel nog de toegangscontrole-hardware ter plaatse.

Met deze nieuwe ontwikkeling biedt ARAS Security naast de betrouwbaarheid en veiligheid nu ook nog meer comfort voor de gebruiker. Geen zorgen over servers en software, backups en beveiligingsupdates. 24/7 toegangscontrole regelen op afstand, van waar ook ter wereld. En door deze Cloud-oplossing zijn investeringskosten relatief laag en betaal je naar gebruik op basis van de omvang van het systeem.

De voordelen van ACaaS
Access Control as a Service biedt ten opzicht van traditionele toegangscontrole een aantal voordelen:

Toegankelijkheid

  • het toegangscontrolesysteem is 24/7 beschikbaar, waar ook ter wereld
  • de installateur kan sneller service verlenen doordat remote actie kan worden ondernomen

Optimaal onderhoud (software en servers worden beheerd vanuit krachtige, veilige datacenters):

  • het toegangscontrolesysteem is te allen tijde up-to-date en beschikt over de juiste back-up procedures en
    beveiligingsupdates
  • de servers worden 24/7 door gecertificeerd ICT personeel en cybersecurity specialisten gecontroleerd,
    waardoor de continuïteit en veiligheid van het systeem wordt gewaarborgd
  • er is een keuze voor gedeeltelijk of volledig beheer door installateur/leverancier
  • het CardAccess softwarepakket wordt 1x per jaar geheel nagekeken

Support

  • de eindgebruiker heeft recht op 24/7 support aan de server
  • support op het CardAccess softwarepakket is beschikbaar tijdens kantooruren (08:30-17:00 uur)

Lagere kosten

  •  lage investeringskosten: er zijn geen eigen servers, vaste werkstations en softwarelicenties benodigd
  •  er is geen eigen ICT personeel nodig voor onderhoud en updates
  • de maandelijkse kosten zijn lager dan voorheen doordat het systeem efficiënter kan worden beheerd

Overig

  • eenmaal verbonden met de CardAccess Cloud kunnen uitbreidingen van het systeem eenvoudig
    worden gerealiseerd
  • ACaaS voldoet aan de AVG/GDPR wetgeving

Specificaties CardAccess Cloud
De CardAccess Cloudservers worden gehost in een ISO/IEC 27001 gecertificeerd Nederlands datacenter. Dit datacenter voldoet aan de norm TIER 3 wat betekent dat de beschikbaarheid 99,982% bedraagt en de downtime 1.6 uur.

De ACaaS Cloudoplossing wordt geback-upt en voorzien van de laatste beveiligingsupdates. De servers worden continu gecontroleerd door gecertificeerd ICT personeel en cybersecurity specialisten. Het CardAccess softwarepakket wordt in overleg met de klant/eindgebruiker opgewaardeerd. Wijzigingen in een nieuwe softwareversie worden met de klant/eindgebruiker gecommuniceerd.

In het sporadische geval dat de Cloud niet beschikbaar is, kunnen er weliswaar geen wijzigingen worden doorgevoerd maar door het robuuste ontwerp van CardAccess functioneren de centrales autonoom.

Serviceovereenkomst
Voor ACaaS wordt een serviceovereenkomst opgesteld waarmee de kosten maandelijks of jaarlijks in rekening worden gebracht. Hierbij is het mogelijk om de serviceovereenkomst en facturatie direct met de eindgebruiker af te sluiten, maar ook om dit via de installateur (partner) te laten verlopen.
In de serviceovereenkomst van ACaaS is een Service Level Agreement, type SLA1, verwerkt. Hierbij kan de eindgebruiker tijdens kantooruren (08:30-17:00 uur) vragen stellen m.b.t. het CardAccess softwarepakket, per mail of telefonisch. Ook wordt het systeem 1x per jaar remote softwarematig nagekeken. Indien extra support is gewenst kan een SLA2 t/m SLA5 in de serviceovereenkomst worden verwerkt. Voor storingen aan de server zijn wij uiteraard 24/7 bereikbaar.

 

Neem contact op voor meer informatie!