CardAccess toegangscontrole    Veiligheid in kaart

Product manager cardaccess

CardAccess wordt nu ook geleverd als ACaaS-oplossing: Access Control as a Service. ACaaS biedt de voordelen van SaaS (Software as a Service) waarbij de servers en software toegang regelen vanuit de Cloud met enkel nog de toegangscontrole-hardware ter plaatse.

Met deze nieuwe ontwikkeling biedt ARAS Security naast de betrouwbaarheid en veiligheid nu ook nog meer comfort voor de gebruiker. Geen zorgen over servers en software, backups en beveiligingsupdates. 24/7 toegangscontrole regelen op afstand, van waar ook ter wereld. En door deze Cloud-oplossing zijn investeringskosten relatief laag en betaal je naar gebruik op basis van de omvang van het systeem.

De voordelen van ACaaS
Access Control as a Service biedt ten opzicht van traditionele toegangscontrole een aantal voordelen:

Toegankelijkheid

  • het toegangscontrolesysteem is 24/7 beschikbaar, waar ook ter wereld
  • de installateur kan sneller service verlenen doordat remote actie kan worden ondernomen

Optimaal onderhoud (software en servers worden beheerd vanuit krachtige, veilige datacenters):

  • het toegangscontrolesysteem is te allen tijde up-to-date en beschikt over de juiste back-up procedures en
    beveiligingsupdates
  • de servers worden 24/7 door gecertificeerd ICT personeel en cybersecurity specialisten gecontroleerd,
    waardoor de continuïteit en veiligheid van het systeem wordt gewaarborgd
  • er is een keuze voor gedeeltelijk of volledig beheer door installateur/leverancier
  • het CardAccess softwarepakket wordt 1x per jaar geheel nagekeken

Support

  • de eindgebruiker heeft recht op 24/7 support aan de server
  • support op het CardAccess softwarepakket is beschikbaar tijdens kantooruren (08:30-17:00 uur)

Lagere kosten

  •  lage investeringskosten: er zijn geen eigen servers, vaste werkstations en softwarelicenties benodigd
  •  er is geen eigen ICT personeel nodig voor onderhoud en updates
  • de maandelijkse kosten zijn lager dan voorheen doordat het systeem efficiënter kan worden beheerd

Overig

  • eenmaal verbonden met de CardAccess Cloud kunnen uitbreidingen van het systeem eenvoudig
    worden gerealiseerd
  • ACaaS voldoet aan de AVG/GDPR wetgeving

Specificaties CardAccess Cloud
De CardAccess Cloudservers worden gehost in een ISO/IEC 27001 gecertificeerd Nederlands datacenter. Dit datacenter voldoet aan de norm TIER 3 wat betekent dat de beschikbaarheid 99,982% bedraagt en de downtime 1.6 uur.

De ACaaS Cloudoplossing wordt geback-upt en voorzien van de laatste beveiligingsupdates. De servers worden continu gecontroleerd door gecertificeerd ICT personeel en cybersecurity specialisten. Het CardAccess softwarepakket wordt in overleg met de klant/eindgebruiker opgewaardeerd. Wijzigingen in een nieuwe softwareversie worden met de klant/eindgebruiker gecommuniceerd.

In het sporadische geval dat de Cloud niet beschikbaar is, kunnen er weliswaar geen wijzigingen worden doorgevoerd maar door het robuuste ontwerp van CardAccess functioneren de centrales autonoom.

Serviceovereenkomst
Voor ACaaS wordt een serviceovereenkomst opgesteld waarmee de kosten maandelijks of jaarlijks in rekening worden gebracht. Hierbij is het mogelijk om de serviceovereenkomst en facturatie direct met de eindgebruiker af te sluiten, maar ook om dit via de installateur (partner) te laten verlopen.
In de serviceovereenkomst van ACaaS is een Service Level Agreement, type SLA1, verwerkt. Hierbij kan de eindgebruiker tijdens kantooruren (08:30-17:00 uur) vragen stellen m.b.t. het CardAccess softwarepakket, per mail of telefonisch. Ook wordt het systeem 1x per jaar remote softwarematig nagekeken. Indien extra support is gewenst kan een SLA2 t/m SLA5 in de serviceovereenkomst worden verwerkt. Voor storingen aan de server zijn wij uiteraard 24/7 bereikbaar.

 

Neem contact op voor meer informatie!

 

 

 

test
Product manager cardaccess

Je hebt fantastische firewalls geïnstalleerd en hanteert een zeer kritisch beleid voor gegevensbeveiliging. Niemand komt zomaar jouw bedrijf binnen. Digitaal misschien niet, maar hoe is dat eigenlijk met de voordeur? Check aan de hand van de volgende aandachtspunten hoe goed jouw pand is beveiligd.

Hang- en sluitwerk

Helaas zien we vaak dat bedrijven hun netwerk prima hebben beveiligd, maar dat de voordeur bij wijze van spreken wagenwijd openstaat. Daarom beginnen we met de fysieke beveiliging. Heb je goed hang- en sluitwerk? Oh, en is dat bovenraampje goed afgesloten als er niemand meer in het pand is?

Pasveiligheid

Wanneer je naar binnenloopt, scan je een pas of tag voor de lezer. Superhandig dat je niet met zo’n ouderwetse sleutel aan de slag hoeft. Maar weet jij welke technologie er in zo’n pas zit? En is die  veilig? 

Van de toegangspassen die in Nederland worden gebruikt, werkt 85 tot 90 procent met verouderde technologie. Technologie die is ontwikkeld in de jaren 80 en 90 van de vorige eeuw. En zeg nou zelf, we lopen nu toch ook niet meer met een walkman rond?

Deze verouderde systemen zijn bovendien al lang gekraakt, waardoor de pas of tag eenvoudig kan worden gekopieerd. Binnen een paar seconden zelfs. Dat gaat dus nog eenvoudiger dan een sleutel laten bijmaken.

Maar wanneer is een pas veilig? Onze stelregel: een pas die gebruikmaakt van hedendaagse encryptie, is een veilige pas. We adviseren daarom passen met encryptie te gebruiken en deze bij belangrijke deuren altijd te combineren met een PIN-code of biometrische lezer

Beheer en beleid 

Maar je kunt nog zo’n veilig en geavanceerd toegangscontrolesysteem hebben, ook het beheer is een belangrijke zaak. Hoe is bijvoorbeeld de uitgifte van nieuwe passen geregeld? En hoe zit het met de inname bij het einde van een dienstverband? Vaak zien we dat passen nog weken actief blijven, nadat de werknemer uit dienst is. Worden alle passen netjes ingeleverd en tijdig gedeactiveerd?

Deze procedure kun je automatiseren door het toegangscontrolesysteem te koppelen aan bijvoorbeeld Active Directory of een personeelsmanagementsysteem. De pas van nieuwe werknemers wordt dan automatisch geldig en bij einde dienstverband  automatisch geblokkeerd. 

Wat gebeurt er trouwens bij verlies van een pas? Veel mensen denken dat die in een andere jaszak zit, of thuis tussen de bank is gevallen. Ze nemen vaak niet de moeite het verlies meteen te melden. Terwijl direct blokkeren misschien wel de veiligste optie is. Als daar geen afspraken over gemaakt zijn, weet natuurlijk niemand hoe te handelen in geval van verlies. 

Bewustwording

Maak mensen bewust van de kwetsbaarheid van het systeem en de passen. Want wat heb je aan een toegangscontrolesysteem als mensen een prullenbak tegen de deur zetten om te voorkomen dat deze dicht valt? Misschien is het wel een branddeur die er juist voor moet zorgen dat een brand zich niet verder kan ontwikkelen.

Maak mensen dan ook duidelijk wat er kan gebeuren als deuren open blijven staan of als een toegangspas in verkeerde handen valt. Vertel waarom het niet handig is als mensen met elkaar meelopen naar binnen zonder een pas aan te bieden en zo hun aanwezigheid niet wordt geregistreerd.

In veel bedrijven moeten toegangspassen zichtbaar gedragen worden, zodat collega’s herkenbaar zijn en iedereen weet dat je ook daadwerkelijk iets te zoeken hebt in het pand. Een logische keuze. Maar omdat oude passen eenvoudig te kopiëren zijn, moet je hier wel voorzichtig mee omgaan. Het is niet altijd handig om die passen op je bureau te laten liggen. Of zichtbaar te dragen buiten het pand, bijvoorbeeld in het openbaar vervoer. Is iedereen zich daar wel van bewust?

test

Het CardAccess programma is uitgebreid met een hypermodern toegangscontrolepaneel, dat geschikt is voor één deur met twee lezers (in en uit) die gevoed kunnen worden via Power over Ethernet (PoE). De uniVerse wordt geleverd in een metalen behuizing met ruimte voor een optionele voeding en accu.

Het nieuwe paneel heeft standaard PoE waardoor geen aparte voeding benodigd is. Optioneel kan in de behuizing een voeding worden ingebouwd van 230/12Vdc. Indien de uniVerse (artikelnaam: P2100) via PoE wordt gevoed, is er 12V, 500 mA beschikbaar voor een deuropener. Met ingebouwde voeding is dat 1,1 Ampere met tevens een acculader voor een 7Ah accu.

Autonoom
Voor de bediening zijn er twee aansluitingen voor lezers (binnen en buiten). Verder zijn er twee relaisuitgangen en vier bewaakte ingangen voor bijvoorbeeld deurcontacten of by-pass-drukkers.
De uniVerse kan volledig autonoom functioneren en heeft daarvoor een eigen klok/kalender, instelbaar geheugen voor onder andere 20.000 tot 200.000 kaarten, 1.000 tot 10.000  transacties en 30.000 toegangsgroepen. Het apparaat werkt met alle typen (Wiegand) lezers zoals Mifare DESFire EV1/EV2, Proximity, 2Crypt, biometrie en kentekenlezers. Via een buslijn kunnen veertien P2100 uniVers panelen achter één netwerkaansluiting hangen. Bij busconfiguratie dienen alle units afzonderlijk van een voeding te worden voorzien. Om de volledige functionaliteit van het paneel te kunnen benutten beveelt ARAS de nieuwe CardAccess4000 software aan.

test
Product manager cardaccess

Een toegangssysteem zorgt er in de meeste gevallen alleen voor dat geautoriseerde personen binnen kunnen. Maar er kan nog veel meer. Jean-Paul van Daelen van CardAccess zet een paar toepassingen op een rij.

Deurstandsignalering

Wat heb je aan een toegangssysteem als mensen een prullenbak tegen de deur zetten om te zorgen dat hij dichtvalt? En wie signaleert of een deur ook weer in het slot valt? Met deurstandsignalering zie je welke deuren open en gesloten zijn. De software ondersteunt deurstandsignalering al. Vaak hoef je alleen maar een extra magneetcontact te plaatsen op de deur om daadwerkelijk in het systeem te kunnen zien of de deur open of dicht is.

Het is ook belangrijk om vast te stellen of er werkelijk iemand door de deur gaat nadat een pas aan de lezer is aangeboden. Zo wordt de aanwezigheidsstatus van de persoon pas daadwerkelijk gewijzigd als hij door de deur is gelopen. Een groot voordeel van een magneetcontact op de deur is dat deze na het ontgrendelen ook direct weer wordt vergrendeld en niet pas na bijvoorbeeld  twintig seconden. Bij toepassing van magneetcontacten wordt de stand van de deur gecontroleerd en spreken we van een toegangscontrolesysteem in plaats van een toegangssysteem.

Parkeren

Wat voor deuren geldt, geldt ook voor parkeerterreinen. Iemand kan een kaartje trekken of een kaart aanbieden, maar rijdt hij ook echt naar binnen? Een detectielus verschaft daar zekerheid over. De detectielus achter de slagboom detecteert of je daadwerkelijk bent doorgereden. Dan pas wordt de teller van het terrein met één verhoogd.

Ex-werknemers de toegang ontzeggen

Het komt nogal eens voor dat oud-medewerkers nog lange tijd in het systeem blijven staan. Door het toegangssysteem te koppelen aan bijvoorbeeld het HRM-systeem voorkom je dat. Ook is het dan makkelijker om de rechten centraal te beheren. In- en uitdiensttredingen worden dan volledig geautomatiseerd verwerkt in het toegangssysteem.

Bezoekers professioneel ontvangen

Het kan bijzonder efficiënt zijn om de bezoekersregistratie te koppelen met het toegangssysteem. Zo kan een vooraf geregistreerde bezoeker aan de hand van zijn kenteken of toegestuurde QR-code alvast binnen worden gelaten bij de slagboom. Hij kan zich aanmelden bij een bezoekerszuil waarna de persoon die hij bezoekt een berichtje krijgt om hem op te halen. En dat allemaal zonder losse rondslingerende blaadjes met persoonlijke gegevens erop. Het voldoet dus helemaal aan de AVG-wetgeving.

Dynamische plattegronden

Ook handig zijn dynamische plattegronden. Daarmee zie je in één oogopslag welke deuren geopend of gesloten zijn, waar incidenten plaatsvinden en hoe die met camera’s in beeld zijn te brengen.

Strippenkaart

Met strippenkaarten verleen je iemand een bepaald aantal keer toegang. Handig voor bezoekers en aannemers, maar ook voor medewerkers die bijvoorbeeld maar incidenteel de parkeergarage mogen gebruiken.

Dynamische zone blokkering

In onderzoekscentra, laboratoria en cleanrooms onder andere in de zorg gelden strenge normen.  Medewerkers mogen bijvoorbeeld niet zomaar alle vertrekken betreden nadat ze in een bepaalde ruimte zijn geweest. In dit geval is Dynamische Zone Blokkering handig. Het systeem houdt precies bij hoe lang en waar personen zijn geweest, om zonder gevaar voor vervuiling of besmetting te kunnen worden toegelaten in een andere zone.

4 ogen principe

In ruimtes waar nooit iemand afzonderlijk naar binnen mag, kan het 4-ogen principe worden toegepast. Denk bijvoorbeeld aan een datacentrum waar je zonder toezicht geen werkzaamheden mag verrichten. Of aan een bankkluis.

Alleen nadat twee geautoriseerde personen hun pas aanbieden gaat de deur open. Om te voorkomen dat  niet één persoon met twee pasjes naar binnen gaat  kan men biometrische lezers toepassen.

Hetzelfde principe is ook te gebruiken als een bedrijf de parkeergarage alleen openstelt voor carpoolers. Wie carpoolt, zit altijd met meerdere personen in de auto dus er zijn dan minimaal twee pasjes nodig om de slagboom te openen.

Meerdere huurders

Multi site multi tenant-gebouwen worden door meerdere huurders gebruikt. Dit vraagt om een andere vorm van toegangscontrole dan een gewoon kantoorgebouw van één organisatie. Het heeft de voorkeur om één systeem voor toegangsbeveiliging te gebruiken. Iedere huurder kan via een webinterface de eigen deuren en medewerkers beheren alsof ze een eigen toegangssysteem hebben.

Systemen voor toegangscontrole kunnen vaak veel breder ingezet worden dan mensen denken. Welke van bovenstaande opties is een aanvulling voor jouw systeem?

 

test
Product manager cardaccess

We werken nauw samen met erkende installateurs. Zij plaatsen de CardAccess hardware en zorgen dat de eindklant het moeiteloos kan gebruiken. Wij kijken graag met ze mee. Deze keer vertelt Marius Lei, directer van Klik Security hoe zijn week eruit ziet.    

Marius Lei van Klik Security 

Elke dag om 8 uur ...

...komen de jongens op de zaak. Eerst lopen we de planning door en dan gaan zij op pad. Ik laat dan nog even de hond uit, een groot voordeel van kantoor aan huis.

Samen met mijn compagnon ben ik Klik Security gestart in 2003. We installeren beveiligingssystemen bij particulieren en bedrijven. Afhankelijk van de klantvraag bekijken we welk product het beste past. Op het gebied van toegangscontrole is dat vaak CardAccess, een stabiel product dat modulair is opgebouwd. 

De eindgebruiker is zich eigenlijk niet bewust van toegangscontrolesystemen, maar er zit een hele wereld achter. Als een klant zich bewust is van het systeem, is het niet goed. Vaak werkt het dan niet naar behoren. Maar over CardAccess zijn klanten altijd tevreden.

Met de hond...

… ben ik al gauw een uur aan het lopen. Daarna doe ik de administratie en werk mails weg. En ik maak werkbonnen, offertes en facturen. Uit dat laatste haal ik natuurlijk voldoening, net als uit een goede klantrelaties. 

Bij CardAccess staan klantrelaties ook hoog in het vaandel. Ze kennen ons. We hebben goed contact. Wat typisch CardAccess is? Ze spelen goed in op vragen vanuit de markt. Als ik met een vraag kom, hebben zij die vaak al eerder gehad en hebben ze ook al een oplossing voorhanden. Of ze gaan er meteen mee aan de slag. 

Er zitten daar een paar mensen die er al lang werken en hun klanten, de installateurs, kennen. Als ik bel met een vraag, komen we er gegarandeerd uit. Wij hebben de helpdesk niet meer nodig, maar schakelen direct met bijvoorbeeld Jean Paul. 

Bij een klant van ons draaide CardAccess tien jaar probleemloos. Pas toen de klant een ander softwarepakket aanschafte, moest dat van CardAccess ook geupdate worden.

‘s Middag... 

...ga ik vaak op pad naar klanten, ga even bij de jongens langs of doe een oplevering samen met een monteur. We leggen het geïnstalleerde systeem dan uit aan de klant. 

CardAccess is echt toegangscontrole en als klanten er een module bij willen dan kan dat vaak. Zo is er een koppeling mogelijk met bezoekersregistratie. Sinds de invoering van AVG mogen er bijvoorbeeld geen intekenlijsten voor bezoekers meer bij de receptie liggen. Met CardAccess bezoekersregistratie melden bezoekers zich aan op een iPad en krijgen vervolgens een persoonlijk pasje.

Een groot voordeel is dat CardAccess niet met licenties werkt zoals veel andere toegangssystemen. Bij een klant van ons draaide CardAccess tien jaar probleemloos. Pas toen de klant een ander softwarepakket aanschafte, moest dat van CardAccess ook geupdate worden.

Als de werkdag erop zit...

...ben ik al thuis. Het mooiste aan mijn werk vind ik de leuke klantenkring. En het feit dat ik als ondernemer mijn eigen agenda kan bepalen. Vaak zit ik ‘s avonds nog te werken, ik heb er echt plezier in! 















test
Product manager cardaccess

Jean-Paul van Daelen is een bekende naam voor onze klanten. Hij is Product manager Toegang bij ARAS Security. Maar wat houdt dat eigenlijk in? We kijken een dag met hem mee.

8.00 uur

Rond deze tijd ben ik meestal op kantoor. Wat ik de hele dag doe? Mails beantwoorden en zorgen dat iedereen vooruit kan. Logistiek moet alles op voorraad zijn om onze levergarantie te halen. Maar ook de techneuten, afdeling sales en marketing moeten geïnformeerd worden over nieuwe producten. 

Ik ben de schakel tussen onze leverancier CardAccess en het team in Nederland. Als een nieuw product bijvoorbeeld niet op een juiste manier in het systeem staat, kan marketing geen folder maken en stagneert de verkoop. Ik beheer de beschikbare kennis in het systeem, ben de spin in het web. 

9.30 uur

Marketingmanager Ilse loopt binnen met de proefdruk van een brochure voor een nieuw product. Ik check meteen even of het er goed uitziet en of alle informatie klopt.

10.50 uur

Telefoontje van een installateur. Een klant heeft een bepaalde wens en hij wil weten of dat mogelijk is met CardAccess. Wij hebben die vraag al eerder gehad dus hebben daar inderdaad een oplossing voor. 

Zo krijgen we regelmatig de vraag of het mogelijk is het aantal parkeerplaatsen te tellen. Hoeveel zijn er bezet en hoeveel auto’s kunnen er nog bij? Dat is een typische vraag voor de Nederlandse markt. We hebben hier nu eenmaal te maken parkeerproblematiek. In de USA, waar de CardAccess producten ontwikkeld worden, kennen ze dat probleem helemaal niet. Dus was er geen standaard functie in de software. Het is mijn taak om in zo’n geval de CardAccess ontwikkelaar zover te krijgen dit toch in de software op te nemen. 

Als er hele specifieke wensen zijn dan kunnen we daar software voor schrijven. Daarvoor hebben we programmeurs in dienst. Zo hebben we bijvoorbeeld in het research centrum van het Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis een wereldwijd unieke oplossing i.c.m. CardAccess geïmplementeerd.  

12.30 uur

Na een snelle lunch met de auto richting Marius Lei van Klik Security om een eindklant te bezoeken. Zijn bedrijf KLIK Security heeft CardAccess geïnstalleerd bij een paar grote projecten en hij gaat checken of het goed werkt. Ik ga af en toe mee tijdens dit soort bezoeken. Ik hoor graag van eindgebruikers hoe de systemen bevallen en of we als CardAccess nog iets voor ze kunnen doen. Ik haal er voldoening uit als klanten 100% goed geholpen zijn. En ben echt trots op mooie projecten die we samen met een klant tot een goed einde brengen. Daarvoor ben ik tenslotte de hele dag bezig.

16.10 uur

Na het bezoek aan de eindklant rijden  Marius en ik terug naar zijn kantoor. Onderweg wijst hij me op een aantal gebouwen waar zij ook systemen van CardAccess hebben geplaatst . Mooi om te zien. Met zijn allen maken we Nederland een stukje veiliger.

 

test

CardAccess is het toegangscontrole systeem wat vele jaren probleemloos blijft draaien en dat voldoet aan alle eisen die vandaag worden gesteld. Dat is reeds bewezen in universiteiten, ziekenhuizen, vliegvelden, banken, winkels en eigenlijk al de overige sectoren.

Met de allernieuwste versie, CardAccess 4000, leggen we de lat nog hoger.

  • De nieuwe interface ziet er fris uit en werkt intuïtief 
  • Nieuwe integraties zijn nu nog makkelijker te realiseren, dankzij een nieuw platform
  • De processortijd was al de snelste, maar is nu nog sneller.

CardAccess opent deuren razendsnel, lijkt onverwoestbaar en kan eenvoudig koppelen 
met bijvoorbeeld camera’s en CRM systemen. Dat is pas een slimme investering!

CardAccess credits

CardAccess 4000 “credits”

De nieuwe CardAcess 4000 software biedt veel bijzondere mogelijkheden. Eén daarvan is de functie “beperkt gebruik” ook wel credits of tegoed genaamd.
Het betekent dat aan een gebruiker een tegoed wordt gegeven en dat bij iedere transactie 1 van het tegoed wordt afgeschreven. Dit is instelbaar per gebruiker en kan worden toegepast bij een kaartlezer voor toegang tot een pand, gebruik van een apparaat of bijvoorbeeld bij een parkeergarage evt. met een kentekencamera. Deze optie is uitermate geschikt als iemand beperkt of zelfs eenmalig toegang tot een faciliteit of pand moet krijgen.

CardAccess pin

CardAccess 4000 PIN

CardAccess ondersteunt uiteraard lezers met kaart + PIN. De PIN code kan zelfs tot 9 cijfers zijn, de werking van de lezer met kaart, kaart + PIN of alleen PIN is variabel en kan naar wens door de operator of automatisch via een tijdzone worden geselecteerd.
Voor bijzondere situaties kan ook “CardKey-In” worden geselecteerd. Met deze functie kan een bezoeker of gast (denk aan kantoor of hotel) vooraf een veilige code gemaild worden. De PIN code kan voor deze functie tot maximaal 19 cijfers worden verlengd.

CardAccess cloud

CardAccess 4000 in de Cloud

Met de introductie van CardAccess 4000 kan communicatie tussen panden onderling worden geregeld. In plaats van continue verbinding kan een “event-driven” communicatie worden geselecteerd. Dit betekent minder data en daarmee wordt de benodigde bandbreedte enorm verminderd; ideaal voor als CardAccess in de Cloud wordt toegepast.

CardAccess identificatie

CardAccess gebruiker met meerdere identificaties

Bij traditionele toegangscontrolesystemen wordt aan een gebruiker een kaartnummer gekoppeld. Bij CardAccess 4000 gaat dit verder; toegang kan ook worden verleend met een zender, biometrie of auto-kenteken; allemaal gekoppeld aan één gebruiker. Dit maakt beheer van een uitgebreid toegangscontrolesysteem veel eenvoudiger en overzichtelijker.

CardAccess calamiteit

CardAccess 4000 Calamiteiten Management

De response op diverse soorten calamiteiten of bedreiging kan worden voorbereid of voorgeprogrammeerd. Een bedreiging kan bijvoorbeeld een bommelding zijn, een agressief persoon of een brandmelding. Afhankelijk van de situatie kan direct met één druk op de knop worden geregeld dat bepaalde deuren dicht blijven, toegangsrechten van BHV- of beveiligingsmedewerker worden uitgebreid en rechten van “normale” gebruikers worden beperkt om te voorkomen dat zij in een gevarenzone komen.
Een onbeperkt aantal scenario’s kan van te voren in een calamiteitendraaiboek in CardAccess 4000 worden voorgeprogrammeerd.
Toegangsrechten in CardAccess 4000 verder uitgebreid
Uiteraard is vooraf te bepalen per welke datum een gebruiker toegang krijgt, tot welke deuren en tot wanneer; ideaal dus bij tijdelijke contracten.
Dit is nog verder verfijnd. Naast datums kan nu ook een tijd aan een gebruiker worden gekoppeld. Hierdoor kan een uurtje toegang tot een select aantal deuren worden verleend; ideaal voor een service- monteur.

CardAccess webclient

CardAccess 4000 Webclient

Met de introductie van de CardAccess 4000 is de webclient functionaliteit geschikt voor volledig beheer op afstand. Deze webclient maakt een Cloud gebaseerde oplossing mogelijk en een ”hosted” toegangscontrolesysteem eenvoudiger dan ooit.

CardAccess meerdere huurders

Eén systeem, meerdere huurders in een pand

CardAccess 4000 biedt nu de mogelijkheid om een compleet pand te voorzien van toegangscontrole terwijl huurders uitsluitend het door hen gehuurde deel beheren. Op andere delen hebben zij geen invloed en kunnen informatie ook niet inzien.
De “master” beheerder kan de toegangscontrole bij nieuwe huurders anders indelen zonder nieuwe bekabeling of montage.
Gemeenschappelijke ruimtes zoals centrale hal, liften of garage zijn qua toegang flexibel te beheren.

CardAccess parkeerbeheer

CardAccess 4000 Parkeerbeheer

Het beheer van een parkeerterrein of garage kan complex zijn; zeker als deze wordt gedeeld met meerdere huurders in een kantoorpand. Met CardAccess 4000 wordt het simpel; het aantal parkeerplaatsen kan vrij worden verdeeld per huurder waarbij het systeem bijhoudt hoeveel plekken er nog vrij zijn per huurder.
Toegang en uitgang d.m.v. kaart, sleutelhanger of kenteken; bezoekers melden via de geïntegreerde intercom en worden per huurder ook geteld.
Een parkeergarage kan zo vrij worden verdeeld tot 15 huurders met meerdere parkeerplaatsen; per gebruiker kan ook dag en tijdzone worden toegevoegd.

CardAccess 4000 aan/afwezig weergave

CardAccess 4000 aan/afwezig weergave

Via een webbrowser wordt realtime getoond wie aan- of afwezig is; evt incl. foto en functie ( BHV ). Deze gebruiksvriendelijke functie is handig voor collega’s en essentieel bij calamiteiten.




test

U bent in het bezit van een CardAccess systeem en u wilt op de hoogte gehouden worden van alle CardAccess nieuwtjes? Meld u zich dan hieronder aan. Wilt u dat wij uw gegevens verwijderen of wijzigen stuur dan een email naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Vanzelfsprekend zullen wij vertrouwelijk omgaan met uw gegevens.

 

test

Met gebruik van de nieuwste multi-functionele lezers is het mogelijk om ook toegang te verkrijgen met een smartphone. Je kunt dat zelfs combineren; sommige personen hebben een tag of kaart, anderen maken gebruik van hun smartphone om een deur te openen. Deze functionaliteit is beschikbaar voor Android en iPhone; biedt een hoog security niveau en nog meer flexibiliteit. Dit gebeurt op basis van Bluetooth/NFC, nadat voor de telefoon zogenaamde virtuele Bluetooth/NFC-kaarten zijn aangeschaft. 

Door de telefoon dicht bij de lezer te houden wordt de informatie van zo’n virtuele kaart via de lezer naar het toegangssysteem verzonden. Het systeem controleert vervolgens of de virtuele kaart geldig is voor die specifieke lezer. 


test

U leest het goed. Voortaan 10 jaar garantie op CardAccess. CardAccess toegangscontrole voldoet aan de hoogste graad van betrouwbaarheid. Dat kunnen wij u garanderen. Met enige regelmaat komen we systemen tegen van ruim 20 jaar oud die nog steeds probleemloos draaien! Zo’n betrouwbaar systeem is natuurlijk alleen mogelijk met de meest hoogwaardige componenten. Zo worden de relais getest op honderdduizenden schakelingen, en is de processor krachtig genoeg om ook bij de grootste systemen binnen milliseconden te blijven reageren. 

Niet alleen qua stabiliteit, maar ook qua functionaliteit zet CardAccess al sinds jaar en dag de standaard. Ziet u een ‘innovatieve’ nieuwe functie bij een ander systeem? Dan kunt u ervan uitgaan dat dit bij CardAccess al jaren tot de basisfunctionaliteiten behoort. 
Nu is het wederom tijd voor CardAccess om de standaard te zetten. Wij van ARAS Security durven niet alleen te zeggen dat CardAccess enorm betrouwbaar is, maar dit laten we ook zien. CardAccess systemen worden geleverd met 10 jaar garantie!  Heeft u net een CardAccess systeem aangeschaft? Geen probleem. Wanneer uw systeem nog binnen de reguliere garantietermijn valt kunt u nog steeds gebruik maken van dit nieuwe voordeel!

ARAS biedt u ook de mogelijkheid om de huidige CardAccess garantie eenvoudig te verlengen. U krijgt dan niet onze reguliere 3 jaar garantie, maar liefst 10 jaar garantie op de panelen! De verlengde garantie kunt u eenvoudig afsluiten door een e-mail te sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. met het onderwerp “Verlengde Garantie CardAccess”. Een werknemer van ARAS Security neemt dan contact met u op om de algemene voorwaarden van de verlengde garantie met u door te nemen. 

Algemene voorwaarden 10 jaar garantie CardAccess

  • De 10 jaar garantie is alleen van toepassing in combinatie met een lopend of nieuw SLA-contract;

  • De 10 jaar garantie geldt op alle huidige CardAccess Toegangscontrole panelen: de P2100PCB, P1300PCB, de P1801PCB, de P2808PCB en de P2808-16PCB;

  • De 10 jaar garantie is niet van toepassing op behuizingen, voedingen, accessoires of accu’s, hiervoor geld de standaard 3 jaar garantie;

  • Als het systeem vóór september 2017 is aangeschaft, nog binnen de standaard garantietermijn valt en voldoet aan de overige voorwaarden, dan komt u in aanmerking voor verlenging tot 10 jaar garantie;

  • Alle producten dienen in Nederland te zijn aangeschaft en in Nederland in gebruik te zijn;

  • De garantie geldt niet voor ondeugdelijk gebruik;

    Naast de periode zijn de standaard garantievoorwaarden en leveringsvoorwaarden van toepassing.

Wenst u meer informatie? Neem dan contact op met ARAS Security. Wij zijn u uiteraard graag van dienst.

test