Leegstand in zakelijke bedrijfsruimte lijkt steeds meer orde van de dag te worden, zeker met de gevolgen van de Coronacrisis en het thuiswerken op grote schaal. Maar ook is de verwachting dat het thuiswerken na de Coronacrisis een noemenswaardige plek behoudt in het bedrijfsleven. Wat doe je dan met alle vierkante meters die niet meer worden gebruikt en je huurders als gevolg willen inkrimpen?
Hiervoor biedt CardAccess uitkomst. Met CardAccess toegangscontrole deel je je ruimtes flexibel in op ieder gewenst moment. Zo kun je ongebruikte ruimtes aan aanvullende huurders aanbieden. Bovendien zorg je met toegangscontrole daarnaast voor een optimaal veilige omgeving. En optioneel maak je je pand ook nog eens slimmer in combinatie met bijvoorbeeld draadloze intercom, parkeerbeheer of camera-observatie.
CardAccess, flexibele ruimte-indeling en beveiliging voor je pand
- De ruimtes in een pand flexibel in te delen en weer aan te passen voor bestaande en nieuwe huurders
- Per ruimte toegang voor werknemers en bezoekers beheren in een database
- Eenvoudig extra service bieden als meerwaarde
- Eenvoudig gebruik maken van gezamenlijke ruimtes
- Geen omkijken naar het ontvangen van bezoek
- Zekerheid of alles wel goed op slot zit
- Ongewenst bezoek weren
- Aanvulling voor gezondheids- en veiligheidsmaatregelen (Corona proof)
- en meer
CardAccess geeft flexibiliteit en veiligheid
In een bedrijfsverzamelgebouw doe je het samen. Vertrouwen is dan een groot goed als het gaat om wie je binnenlaat, wie de verantwoordelijkheid neemt om het pand goed af te sluiten en de activiteiten die zich binnen een gehuurde ruimte afspelen. Hiervoor kan een huismeester ingeschakeld worden, maar wist je dat techniek dit ook uit handen kan nemen voor je? Met toegangscontrole van CardAccess is je sleutelprobleem voorgoed opgelost en is je pand flexibel in te delen. Wijzigingen worden direct doorgevoerd waardoor een huurder snel meer of minder ruimte kan huren. Werknemers en bezoekers worden zo eenvoudig voorzien van toegang, bijvoorbeeld via een tag, kaart of smartphone.
Voor nog meer zekerheid koppel je het toegangscontrolesysteem aan het inbraaksysteem. Zo zorg je dat niemand het pand onbeveiligd achterlaat. Camerabewaking kan ervoor zorgen dat je op afstand een goed beeld kan krijgen van de situatie nu of tijdens een calamiteit.
Ook is CardAccess eenvoudig te integreren met (Video) Intercom. Bezoekers die voor de deur staan kunnen zich aanmelden via een intercom welke direct de huurder op de hoogte stelt, óók als deze niet in het pand aanwezig is. Dat kan handig zijn als er bijvoorbeeld een pakket afgeleverd wordt.
Meer service en rendement
Toegangscontrole is meer dan beveiligen. Zo kun je bijvoorbeeld ook toegang geven tot de parkeerplaats, printer en de koffie automaat. Dat geeft de huurders vrijheid om met elkaar in gesprek te komen en te netwerken. CardAccess is volledig naar eigen wens in te vullen. Met CardAccess in de basis kun je al naar gelang de behoefte integreren met inbraakbeveiliging, tijdsregistratie, een bezettingsmonitor en intercom. Voor jou, als eigenaar, betekent CardAccess niet alleen de flexibiliteit om je ruimtes in te delen voor nieuwe huurders, maar ook een hoop tijdwinst omdat zaken efficiënt op afstand, veilig en zeer flexibel kunnen worden geregeld.
De gemaakte investering is weer terug te verdienen door dit als extra dienst aan te bieden aan de huurders.
CardAccess – schaalbaar naar jouw behoefte
CardAccess omvat de diverse onderdelen om zelf uit te kiezen, en zijn veelal te integreren met bestaande systemen.
Hierbij kun je denken aan een toegangscontrolesysteem, kaartlezers, biometrie, kentekenherkenning, camera’s etc.
De mogelijkheden en voordelen van Remote Beheer
Remote beheer voor optimale veiligheid en gemak
Remote Beheer zorgt voor een goed beveiligd pand dat flexibel is in te delen en in optimale staat van onderhoud is.
Aan de basis hiervan staat Toegangscontrole, bij ARAS verkrijgbaar voor zowel kleinere panden als grootschalige complexen. Daarnaast is Remote Beheer binnen ARAS ook terug te vinden in de oplossingen voor Inbraakbeveiliging en Cameraobservatie.
Het flexibel en op afstand aanpassen van de toegang voor bepaalde ruimtes
Bij aanpassingen in huurders en ruimtes kan op afstand direct de toegang tot diverse ruimtes worden aangepast.
Het op afstand aanmaken, aanpassen en (de)activeren van beveiligde toegangspasjes en druppels voor werknemers en bezoekers
- Bij verlies of misbruik geen tijd en kosten voor het vervangen van sleutels en sloten
- De beveiligde toegangspasjes en druppels zijn niet kopieerbaar
- Op afstand regelen betekent geen persoonlijk bezoek benodigd -> kostenbesparend
- Flexibel en realtime aanpasbaar; bij een incident kan de toegang middels de drager (pasje of druppel) direct geblokkeerd worden
Inzicht in het gebruik van toegangspasjes en druppels
Zien wie, wanneer, waar toegang heeft verkregen.
Veilig en geautomatiseerd toegang geven binnen een 24/7 ‘aan’ alarm is mogelijk.
- De entree en de gangen zijn op die manier constant beveiligd. Het alarm wordt in dat geval alleen tijdelijk gedeactiveerd voor geautoriseerde personen die een pand betreden of verlaten. Door het aanbieden van de toegangspas wordt het alarm bij de entree in de gangen tijdelijk gedeactiveerd. Eventueel uit te breiden met cameraobservatie om realtime mee te kunnen kijken en beelden op te slaan.
- Omdat, wanneer een receptie bijvoorbeeld ontbreekt, het alarm ‘default’ aangezet kan worden: geen zorgen of de laatste medewerker bij vertrek het alarm vergeet aan te zetten en een veilig gevoel voor een medewerker die bijvoorbeeld alleen op een verdieping aan het werk is.
- Signaleren van een deur die open blijft staan
- Ook wanneer iemand op een andere manier dan via de deur het pand betreedt, wordt deze persoon gedetecteerd en dient een toegangspas aangeboden te worden om het alarm te deactiveren
- Altijd verzekerd, omdat het alarm altijd aan staat
Het op afstand signaleren van storing
- Zo snel mogelijk kunnen nemen van passende maatregelen, waardoor de huurder in veel gevallen niet eens hinder heeft ondervonden van de storing
- Het op afstand plegen van onderhoud en oplossen van problemen
- Zo min mogelijk downtime doordat op afstand een probleem kan worden opgelost
- Langere levensduur en optimale staat van een pand door effectief en tijdig onderhoud
Waardevolle data voor de dagelijkse gang van zaken.
Voordelen voor de huurder.
Het geautomatiseerd kunnen aanbieden van waardevolle informatie aan je huurder maakt jouw pand aantrekkelijker voor verhuur binnen het concurrentieveld. Jouw huurder wordt zelfredzaam. Toegang voor werknemers en bezoekers is zelf te regelen, toegang tot de algemene ruimtes, zoals vergaderzalen zijn gezamenlijk in te plannen en er is altijd overzicht wie er zich in zijn of haar ruimte(s) bevindt. Ook voor de werkgever op afstand. Thuiswerken is de laatste jaren steeds normaler geworden en tegenwoordig zelfs een noodzakelijke maatregel. Niet iedereen kan echter thuiswerken waardoor een (tijdelijke) werkplek moet worden geboden.
Handig om dan te weten of hoeveel mensen er al op kantoor zijn of dat een werkneme al aanwezig is. Of om voor vertrek van huis te kunnen inzien of er parkeerplek is voor de auto. Met de diverse applicaties die ARAS biedt kunnen dit soort inzichten verkregen worden op de momenten dat het nodig is.
Mogelijkheden
Bezettingsmonitor; deze module meet continu de bezettingsgraad in gebouwen
- Weten of er ruimte is voor de medewerker om op kantoor te komen werken (en i.c.m. toegangscontrole kan toegang eventueel ontzegd en gecommuniceerd worden)
- Weten of er doorgaans een juist aantal m2 wordt gehuurd ten opzichte van het daadwerkelijke gebruik
- Weten in hoeverre er tekorten of overschotten zijn in dagelijkse voorzieningen voor het aantal aanwezigen
Personenteller op basis van cameraobservatie
Weten hoeveel mensen er zich in 1 specifieke ruimte bevinden en zonodig op basis hiervan wel of geen toegang verlenen.
Parkeerbeheer - Weten of er ruimte is op de parkeerplek.
Eventueel kan deze mogelijkheid uitgebreid worden met toegangscontrole o.b.v. kenteken.
Werktijdregistratie - Controle over de werktijden van medewerkers
Planningsmodule - bijvoorbeeld voor het reserveren van vergaderruimtes.