Toegangscontrole die tegemoet komt aande eisen van de hectiek binnen logistiek.
Het toegangsbeheersysteem CardAccess is het resultaat van tientallen jaren ervaring met de eisen die de logistieke sector stelt. De componenten zijn robuust en geschikt voor intensief gebruik, de software is uiterst flexibel en bevat verschillende speciaal voor logistieke bedrijven geschikte functies en één en hetzelfde systeem is wereldwijd te gebruiken. CardAccess regelt de toegang voor eigen medewerkers, maar ook voor chauffeurs en onderaannemers. Het biedt uitgebreide mogelijkheden voor bezoekersregistratie en is op vele manieren beveiligd tegen misbruik. Met CardAccess is perfect tegemoet te komen aan de eisen die onder andere de ISPS en TAPA stellen. En dat alles zonder onnodige vertragingen in het proces te veroorzaken en conform de AVG/GDPR!
Complete beveiliging
Zeker binnen logistieke bedrijven begint de beveiliging met het bepalen van wie wel en niet naar binnen mag en op welke tijden. Maar toegangsbeheer staat ook zeker hier niet op zichzelf. Daarom biedt CardAccess uitstekende mogelijkheden voor koppelingen met andere systemen. Denk aan intercoms of beveiligingscamera’s die alarm met beeld doorsturen, als ergens een verkeerde pas wordt aangeboden of een deur of poort te lang open blijft staan. Het parkeerbeheer kan worden ondersteund, eventueel met behulp van camera’s met nummerplaatherkenning. En op dezelfde manier kunnen de docks worden vrijgegeven. Terwijl de wagen wordt geladen of gelost, heeft de chauffeur toegang tot toiletruimtes en andere chauffeursfaciliteiten. Als schade ontstaat, hoeft er geen twijfel te zijn over wie daarop kan worden aangesproken.
Smartphone als tijdelijke toegangspas
Behalve voor chauffeurs, biedt CardAccess ook voor andere bezoekers uitstekende registratiemogelijkheden. Er kan onder andere vooraf een QR-code worden gestuurd, waarmee de smartphone van de bezoeker als tijdelijke toegangspas is te gebruiken. De chauffeur of bezoeker hoeft dan niet te wachten totdat uitgezocht is of hem toegang verleend mag worden. Er kan eenmalig of voor een bepaalde periode toegang worden verleend, waarbij per deur of poort bepaald kan worden of deze geopend mag worden.
Persoonlijke veiligheid
Met CardAccess is aan de hand van lijsten en plattegronden op elk moment na te gaan wie waar aanwezig is. Zeker tijdens calamiteiten is dat van groot belang. In de gebruiksvriendelijke software zijn ook tal van scenario’s te programmeren, zodat het toegangssysteem in geval van nood optimale ondersteuning biedt aan het evacueren van de locatie en het vaststellen of iedereen in veiligheid is. Daarnaast is het mogelijk om risicovolle processen te beveiligen. Als daarvoor minimaal twee personen nodig zijn of als personen daarvoor gecertificeerd moeten zijn, kan CardAccess voorkomen dat afgeweken wordt van de voorschriften.
Gegevensbeveiliging
CardAccess is ook uitermate geschikt om gegevens te beveiligen en zo bijvoorbeeld diefstal van goederen te voorkomen. Het is onder andere mogelijk dat PC’s alleen te gebruiken zijn als de toegangspas in een speciale lezer zit en dat alleen geprint kan worden als de medewerker bij het apparaat staat. Zo wordt voorkomen dat vertrouwelijke documenten door derden worden ingezien of meegenomen kunnen worden. Kasten met een vertrouwelijke inhoud kunnen gewoon met sleutels worden afgesloten, waarbij het gebruik van de sleutels weer met CardAccess is te reguleren. Als een sleutel niet voor een vastgestelde tijd wordt teruggeplaatst in de sleutelkast, krijgt de beheerder een gespecificeerde alarmmelding.
Gebruiksvriendelijk beheer
Men hoeft geen beveiligingsspecialist te zijn om met CardAccess te kunnen werken. Het is zeer eenvoudig om mutaties door te voeren, zoals het toevoegen of verwijderen van medewerkers uit het systeem. Dit kan ook via een koppeling met de personeelsadministratie of Active Directory. Zo wordt niet alleen een dubbele administratie voorkomen, maar is het ook niet mogelijk dat iemand na vertrek bij de organisatie nog steeds toegang heeft. Een vermiste pas kan direct uit het systeem worden gehaald.
Bij calamiteiten ontvangt de beheerder een melding, die ondersteund wordt met duidelijke plattegronden en eventueel camerabeelden. Denk aan een deur die open blijft staan, een ongeldige pas die wordt aangeboden of twee personen die met één pas naar binnen willen.
Lage gebruikskosten
Zeker niet onbelangrijk zijn de relatief lage Total Costs of Ownership van CardAccess. Modern toegangsbeheer vraagt altijd een forse investering, maar gebruikers van CardAccess hebben daar vervolgens zeer lang profijt van. Er wordt sowieso een garantie van 10 jaar verleend, als een SLA wordt afgesloten. Maar ook daarna blijven onderdelen leverbaar en wordt de software up-to-date gehouden. Zo is het niet nodig om na een aantal jaar een goed functionerend systeem weg te gooien, omdat het niet meer uit te breiden is. Er zijn CardAccess-systemen die al langer dan 25 jaar probleemloos functioneren. Onder andere IKEA Nederland, Van Den Bosch Transporten, Versteijnen Logistic Services en de distributiecentra van Jumbo behoren tot de tevreden gebruikers van CardAccess.
Geïnteresseerd in meer informatie of een referentieproject? Bel 0416-320042.