Diversiteit aan Oplossingen
Realtime kan worden getoond wie aan- of afwezig is. Deze gebruiksvriendelijke functie is handig voor collega’s (telefoniste / receptiemedewerker) en essentieel bij calamiteiten. Bij een calamiteit kan een lijst met aanwezigen worden afgedrukt en worden gemaild.
Indien gebruik wordt gemaakt van ‘IN- en UIT-lezers’ is op een overzichtelijk real-time scherm te zien welke personen waar aanwezig zijn. Handig voor de receptiemedewerker. Indien gebruik wordt gemaakt van ‘IN- en UIT-lezers’ is op een overzichtelijk real-time scherm te zien welke personen waar aanwezig zijn. Handig voor de receptiemedewerker.
In het geval van een calamiteit kan automatisch of met één druk op de knop de namenlijst met aanwezige personen worden uitgeprint. Deze lijst helpt vervolgens de BHV-ers bij het verzamelen van deze personen bij een verzamelplaats.
CardAccess wordt nu ook geleverd als ACaaS-oplossing: Access Control as a Service. ACaaS biedt de voordelen van SaaS (Software as a Service) waarbij de servers en software toegang regelen vanuit de Cloud met enkel nog de toegangscontrole-hardware ter plaatse.
Met deze nieuwe ontwikkeling biedt ARAS Security naast de betrouwbaarheid en veiligheid nu ook nog meer comfort voor de gebruiker. Geen zorgen over servers en software, backups en beveiligingsupdates. 24/7 toegangscontrole regelen op afstand, van waar ook ter wereld. En door deze Cloud-oplossing zijn investeringskosten relatief laag en betaal je naar gebruik op basis van de omvang van het systeem.
De voordelen van ACaaS
Access Control as a Service biedt ten opzicht van traditionele toegangscontrole een aantal voordelen:
Toegankelijkheid
- het toegangscontrolesysteem is 24/7 beschikbaar, waar ook ter wereld
- de installateur kan sneller service verlenen doordat remote actie kan worden ondernomen
Optimaal onderhoud (software en servers worden beheerd vanuit krachtige, veilige datacenters):
- het toegangscontrolesysteem is te allen tijde up-to-date en beschikt over de juiste back-up procedures en
beveiligingsupdates - de servers worden 24/7 door gecertificeerd ICT personeel en cybersecurity specialisten gecontroleerd,
waardoor de continuïteit en veiligheid van het systeem wordt gewaarborgd - er is een keuze voor gedeeltelijk of volledig beheer door installateur/leverancier
- het CardAccess softwarepakket wordt 1x per jaar geheel nagekeken
Support
- de eindgebruiker heeft recht op 24/7 support aan de server
- support op het CardAccess softwarepakket is beschikbaar tijdens kantooruren (08:30-17:00 uur)
Lagere kosten
- lage investeringskosten: er zijn geen eigen servers, vaste werkstations en softwarelicenties benodigd
- er is geen eigen ICT personeel nodig voor onderhoud en updates
- de maandelijkse kosten zijn lager dan voorheen doordat het systeem efficiënter kan worden beheerd
Overig
- eenmaal verbonden met de CardAccess Cloud kunnen uitbreidingen van het systeem eenvoudig
worden gerealiseerd - ACaaS voldoet aan de AVG/GDPR wetgeving
Specificaties CardAccess Cloud
De CardAccess Cloudservers worden gehost in een ISO/IEC 27001 gecertificeerd Nederlands datacenter. Dit datacenter voldoet aan de norm TIER 3 wat betekent dat de beschikbaarheid 99,982% bedraagt en de downtime 1.6 uur.
De ACaaS Cloudoplossing wordt geback-upt en voorzien van de laatste beveiligingsupdates. De servers worden continu gecontroleerd door gecertificeerd ICT personeel en cybersecurity specialisten. Het CardAccess softwarepakket wordt in overleg met de klant/eindgebruiker opgewaardeerd. Wijzigingen in een nieuwe softwareversie worden met de klant/eindgebruiker gecommuniceerd.
In het sporadische geval dat de Cloud niet beschikbaar is, kunnen er weliswaar geen wijzigingen worden doorgevoerd maar door het robuuste ontwerp van CardAccess functioneren de centrales autonoom.
Serviceovereenkomst
Voor ACaaS wordt een serviceovereenkomst opgesteld waarmee de kosten maandelijks of jaarlijks in rekening worden gebracht. Hierbij is het mogelijk om de serviceovereenkomst en facturatie direct met de eindgebruiker af te sluiten, maar ook om dit via de installateur (partner) te laten verlopen.
In de serviceovereenkomst van ACaaS is een Service Level Agreement, type SLA1, verwerkt. Hierbij kan de eindgebruiker tijdens kantooruren (08:30-17:00 uur) vragen stellen m.b.t. het CardAccess softwarepakket, per mail of telefonisch. Ook wordt het systeem 1x per jaar remote softwarematig nagekeken. Indien extra support is gewenst kan een SLA2 t/m SLA5 in de serviceovereenkomst worden verwerkt. Voor storingen aan de server zijn wij uiteraard 24/7 bereikbaar.
Neem contact op voor meer informatie!
Uw bezoekers kunt u eenvoudig en snel registreren met de CardAccess software. U bepaalt dan tot welke ruimte(s) zij toegang hebben. Ook kunnen bezoekers zich vooraf registreren en via e-mail een barcode of virtual ID ontvangen.
Escort en buddy functie
Escort en buddy functieMet de Escort functie kunnen bezoekers veilig en geregistreerd door deuren begeleid worden. Met de buddy functie kunnen we ervoor zorgen dat personen niet alleen in gevaarlijke ruimtes of kluizen naar binnen gaan.
First-In en Supervisor functie
Met de First-In functie kunnen we ervoor zorgen dat de eerste kaart die wordt aangeboden de deur in een vrije toegang zet. Met de Supervisor functie kunnen we ervoor zorgen dat men pas naar binnen kan als de Supervisor aanwezig is.
Zone tellers
Met behulp van tellers in CardAccess kunnen we een aantal zaken regelen zoals het tellen van parkeerplaatsen, zorgen dat er zich niet te veel personen in een ruimte kunnen bevinden en we kunnen de verlichting uitschakelen en het alarm aan zetten als er zich niemand meer in een ruimte of gebouw bevindt.
Anti-Passback in meerdere variaties
Anti-Passback in meerdere variatiesCardAccess ondersteunt standaard APB, tijdgestuurde APB en zone APB. De laatste variant kan ervoor zorgen dat een volgende zone niet kan worden bereikt indien een vorige zone niet is gepasseerd.
Voorbereid zijn op alle risico’s. De respons op diverse soorten calamiteiten of bedreigingen kunnen worden voorbereid of voorgeprogrammeerd. Een bedreiging kan bijvoorbeeld een bommelding zijn, een agressief persoon of een brandmelding. Afhankelijk van de situatie kan direct met één druk op de knop worden geregeld dat bepaalde deuren dicht blijven, toegangsrechten van BHV- of beveiligingsmedewerker worden uitgebreid en rechten van “normale” gebruikers worden beperkt om te voorkomen dat zij in een gevarenzone komen.
Een onbeperkt aantal scenario’s kan van tevoren in een calamiteitendraaiboek in CardAccess 4000 worden voorgeprogrammeerd.
Ook kan realtime worden getoond wie aan- of afwezig is. Deze gebruiksvriendelijke functie is handig voor collega’s (telefoniste / receptiemedewerker) en essentieel bij calamiteiten. Bij een calamiteit kan een lijst met aanwezigen worden afgedrukt en worden gemaild.
CardAccess integreert naadloos met Aperio draadloze beslagen, cilinders en klinken die rechtstreeks op een deur gemonteerd worden. Ze communiceren draadloos via een HUB met het toegangscontrole systeem waardoor minder bekabeling nodig is en de installatietijd minimaal is.
CardAccess biedt standaard reeds een groot aantal koppelingen met systemen van derden. Bekijk hiervoor ook ons overzicht met integratie partners.
CardAccess biedt standaard reeds een groot aantal koppelingen met systemen van derden.
Enkele voorbeelden hiervan zijn:
- Inbraakdetectie
- Tijdregistratie
- Sleutelkasten
- Lockers
- Cameraobservatie
- A-LOX deurbeslag en cilinders
- Kaartmanagement systemen
- Bezoekersregistratie systemen
- Parkeermanagement systemen
- ID controle systemen, zoals de Rijkspas
- Personeelsdatabases of personeel management systemen
- Building management systemen
- Security management systemen
Indien u een koppeling wenst die nog niet genoemd is, dan kan dit via standaard integratiemogelijkheden gerealiseerd worden. CardAccess werkt ook perfect als onderdeel van een Security Management syteem.
Biometrische lezers voor optimale veiligheid
Naast verschillende kaarttechnologieën is biometrie ook een effectieve manier om toegang te verlenen. De biometrische kenmerken van een persoon zijn uniek, dus daarom zeer geschikt voor o.a. high security oplossingen. Eventueel in combinatie met een kaarttechnologie of pincode.
CardAccess biedt verschillende oplossingen voor biometrie. zoals vingerlezers, vingeraderlezers, handpalmaderlezers, irislezers en gezichtherkenningslezers. De biometrische kenmerken kunt u opslaan in de server database, op de lezer of op de kaart volgens het zogenaamde “template-on-card principe”.
Integratie met draadloze elektronische sloten
CardAccess biedt een volledige integratie met draadloze cilinders en deurschilden van diverse merken waaronder de A-LOX lijn.
Bediening op afstand
Soms is het makkelijker om vanaf een afstand een deur of poort te openen. Bijvoorbeeld voor automobilisten bij een slagboom of een verpleger die een zware kar voort moet duwen. Dan heeft u een lezer met lange leesafstand nodig.
CardAccess biedt deze lezers met een leesafstand van 2 cm tot 15 meter. Dat kan simpel maar ook specifiek. Bijvoorbeeld met een extra optie waarmee het mogelijk is een voertuig alleen toe te laten als de juiste bestuurder erin zit. Andere opties zijn zenders met een drukknop of een kentekenlezer. Deze lezer leest het kenteken van het voertuig en geeft op basis van dit kenteken wel of geen toegang.
Parkeerbeheer en kenteken herkenning
Met CardAccess kunt u huurders in groepen verdelen. Per groep kunt u parkeerplaatsen toekennen. Als het aantal plaatsen bereikt is, zal er een volsignalering verschijnen. Herkenning van het kenteken koppelt de juiste gebruiker aan de beschikbare parkeerplaats.
Cameraobservatie
CardAccess integreert probleemloos IP video bewakingsystemen.Met een muisklik ziet u de live beelden van de deuren, alarmpunten of sturingen. Tevens kunnen de opgenomen beelden worden teruggekeken. Voor de volgende merken bestaat al een integratie: Milestone Xprotect, Pelco DS & DX, Bosch, Salient, Integral en uiteraard CamTech etc.
Lezers met geïntegreerd keypad
Heeft u hoge beveiligingseisen? Dan adviseren wij een combinatie toe te passen van kaart of biometrie plus PIN. Eventueel met een zogenaamd scrambled keypad.
Dit scrambled keypad wijzigt de locatie van de nummers op het keypad continue, daarnaast dient men recht voor het bediendeel te staan om de nummers te kunnen lezen. Meekijken is hierdoor niet mogelijk.
CardAccess ondersteunt alle kaarttechnologieën
Alle kaarttechnologieën worden door CardAccess ondersteund. Samen met u wordt bekeken welke technologie het best bij uw onderneming past.
Met een identiteitskaart kan een medewerker of bezoeker zich legitimeren, maar veelal ook deuren openen en toegang krijgen tot data. ARAS kan in eigen huis ID-kaarten produceren die aan de hoogste eisen voldoen voor wat betreft beveiliging tegen manipulatie, duurzaamheid en drukkwaliteit. Voor grote organisaties of organisaties met een hoog personeelsverloop is het juist interessant om de printer zelf in huis te hebben. Hiervoor levert ARAS printers, blanco kaarten en helpt met alles naar wens te configureren. Het veiligheidsniveau kan variëren van een op papier geprinte QR-code tot en met elektronische cards die aan de hoogste eisen van Defensie voldoen.
Vanzelfsprekend kan ARAS ondersteunen bij het optimaal integreren van het card-management in (logische) toegangscontrolesystemen, al of niet in combinatie met werktijdenregistratie. Ook lidmaatschapskaarten voor sportverenigingen zijn perfect met de apparatuur van ARAS te vervaardigen.
ANPR (Automatic Number Plate Recognition) past u toe voor automatische identificatie van voertuigen in toegangscontrole-toepassingen. Deze technologie bestaat fysiek uit een camera met ingebouwde software voor OCR (Optical Character Recognition) waarmee een nummerplaat wordt gelezen. U kunt een poort of slagboom laten openen door visuele identificatie van het voertuig. Dit systeem werkt met alle Europese kentekens. Andere landen ‘op aanvraag’.
Een lange afstand lezer is een waardevolle aanvulling op een toegangscontrolesysteem omdat deze het gebruikersgemak vergroot. Vanaf maximaal 10 meter afstand wordt een slagboom, een hek of een deur geopend door betrouwbare communicatie tussen tag en lezer.
Het voordeel van deze lange afstand lezer is dat deze met passieve tags werkt. Deze tags hebben, in tegenstelling tot actieve tags, geen batterijvoeding nodig en hoeven niet na een aantal jaren te worden vervangen. Ook zijn passieve tags goedkoper dan actieve tags.
Door de zogenaamde self-learning technologie regelt de lezer zichzelf in en zal deze na plaatsing direct werken.
Op het lichaam dient de tag zichtbaar gedragen te worden, bijvoorbeeld in een transparante houder. Voor voertuigen kan men het beste de Heavy duty tag of de windshield tag toepassen.
.Het beheer van een parkeerterrein of garage kan complex zijn; zeker als deze wordt gedeeld met meerdere huurders in een kantoorpand. Met CardAccess 4000 wordt het simpel; het aantal parkeerplaatsen kan vrij worden verdeeld per huurder waarbij het systeem bijhoudt hoeveel plekken er nog vrij zijn per huurder.
Toegang en uitgang d.m.v. kaart, sleutelhanger of kenteken; bezoekers melden via de geïntegreerde intercom en worden per huurder ook geteld.Een parkeergarage kan zo vrij worden verdeeld tot 15 huurders met meerdere parkeerplaatsen; per gebruiker kan ook dag en tijdzone worden toegevoegd.
Sleutels zijn een belangrijk onderdeel in ons dagelijks leven. Waar zou uw organisatie zijn zonder sleutels? Toegang tot sleutels gaat vaak gepaard met hoge risico’s. Wat zijn de kosten als ze kwijt zijn want sleutels openen uw kantoren, starten uw voertuigen, geven toegang tot woningen, openen magazijnen en houden diefstal of vervreemding tegen. Controle en zekerheid zijn derhalve een noodzakelijke voorwaarde om de continuïteit van uw activiteiten te waarborgen.
Met gebruik van de nieuwste multi-functionele lezers is het mogelijk om ook toegang te verkrijgen met een smartphone. Je kunt dat zelfs combineren; sommige personen hebben een tag of kaart, anderen maken gebruik van hun "smartphone" om een deur te openen. Deze functionaliteit is beschikbaar voor Android en iPhone; biedt een hoog security niveau en nog meer flexibiliteit. Dit gebeurt op basis van Bluetooth/NFC, nadat voor de telefoon zogenaamde virtuele Bluetooth/NFC-kaarten zijn aangeschaft.
Door de telefoon dicht bij de lezer te houden wordt de informatie van zo’n virtuele kaart via de lezer naar het toegangssysteem verzonden. Het systeem controleert vervolgens of de virtuele kaart geldig is voor die specifieke lezer.
CardAccess is voorzien van een handige app waardoor beheer op de smartphone ook mogelijk is.
Indien gebruik wordt gemaakt van ‘IN- en UIT-lezers’ kunt u per kaarthouder of per kaarthoudergroep het aanwezige aantal uren opvragen. Indien gebruik wordt gemaakt van ‘IN- en UIT-lezers’ kunt u per kaarthouder of per kaarthoudergroep het aanwezige aantal uren opvragen.
Deze urenlijst wordt gegenereerd op basis van diverse selectiemethoden zoals bijvoorbeeld locatie, kaarthoudergroep, afdeling, periode etc. In dit rapport wordt vervolgens automatisch de berekening naar dag-, week- en periode totalen gemaakt.
Toegangsbeheer vormt een ideale basis voor totaal securitymanagement binnen een organisatie. Zeker wanneer gekozen wordt voor CardAccess, dat al 50 jaar een begrip is in beveiliging. Met het modulair uitbreidbare CardAccess zijn maar liefst 32.000 deuren te beheren, maar ook liften, lockers, printers en andere zaken waar de organisatie controle over wil houden.
CardAccess is compatibel met nagenoeg alle kaart- en druppelformaten, en voor extra zekerheid is uitbreiding mogelijk met biometrische lezers, waarbij bijvoorbeeld het oog, de vinger of de handpalm wordt gescand voor toegang. Misbruik wordt direct gerapporteerd, desgewenst met camerabeelden van de locatie. CardAccess biedt namelijk tal van integratiemogelijkheden met andere beveiligingssystemen.
In geval van calamiteiten is op ieder moment bekend wie waar en wanneer aanwezig is. Het is zelfs mogelijk meerdere beheerders aan te stellen, die verschillende talen spreken en hun eigen gedeelte of eigen locatie van het systeem kunnen beheren.